Pintat a finals del segle XIV pel pintor gironí Lluís Borrassà, el retaule
va ser realitzat per a la capella dels cavallers, on tenia enterrament, entre
d’altres, la família Febrer i la família Boixadors. En època moderna, s’hi
enterren els Miret, família burgesa. De grans dimensions, dos mestres i mig
d’ample per quatre metres d’alt, el retaule es divideix en tres franges
verticals emmarcades amb quatre marges, i una franja horitzontal a la part
inferior del retaule.
A l’espai central es representa la Mare de déu fent l’entrada al temple i
sant Jordi. Sobre aquestes dues imatges, hi ha la Crucifixió de Jesús on, a la
seva esquerra, hi ha representada la Verge Maria i d’altres dones seguidores seves
i, a la dreta, un grup d’homes a cavall.
A la part esquerra del retaule hi ha la representació de tres moments de la
vida de la Mare de Déu: el brodat del vel al temple, les esposalles de Maria i,
compartint el mateix espai, l’Anunciació i la Nativitat.
A la dreta es pintaren diferents passatges de la vida de sant Jordi: la
mort del drac i la salvació de la donzella, el martiri de sant Jordi en la roda
i en la creu, i la decapitació del sant.
Als quatre marges s’hi representen dotze sants i santes com sant Jaume,
sant Pere i santa Eulàlia.
A la predel·la, a la part inferior del retaule, s’hi representa santa Maria
Egipcíaca, la Verge dels Dolors, Jesucrist amb les marques de la Passió, sant
Joan Evangelista i sant Francesc d’Assís rebent els estigmes.